Milyen a jó termékleírás?
Nagyon sok webáruház van az interneten, de az egyik rosszabb, mint a másik, főleg, ha valamelyik termékről bővebben szeretnénk olvasni, vagy megtudni olyan információkat, amelyek hasznosak lehetnek a döntés során. A legtöbb webáruház nagyon kevés energiát fordít a termékleírásokra, és a nagykertől kapott szöveget rakják az olvasók elé, mondjuk ez is valami, mert nagyon sok helyen még ez sincs.
A termékleírás egy fontos marketing eszköz
Az egy az egyben a gyártóktól átvett leírás semmilyen szempontból sem előnyös. Miért? Azért, mert minden más kereskedő ugyanezt teszi. Így a felhasználók hiába mennek át egy másik weboldalra több információért, nem találnak, csak ugyanazt a sablonos szöveget, mint az előző 10 weblapon. Az igazán jó termékleírás nemcsak azt írja le, mit tud a termék és mire való, hanem azt is, hogy miért érdemes megvásárolni azt.
Természetesen fontos feltüntetni a legalapvetőbb információkat is a vevők számára, sőt a paramétereket is tudniuk kell ahhoz, hogy megfelelően tudjanak dönteni. Arra viszont figyelni kell, hogy ha a nagyker angolul vagy más nyelven adja át ezeket, akkor legalább magyar nyelvre le kellene fordítani a magyar forgalmazóknak, ha már itthon szeretnének értékesíteni. Az angol nyelvű leírások (főképp informatikai termékek esetén) nem bizalomgerjesztőek, sok felhasználó nem fogja kibogozni ezeket, inkább személyesen vásárolja meg a terméket, ahol meg tud kérdezni egy eladót.
Sokan a termékleírások mellé a dobozon található információkat is beírják, ami nem rossz, de érdemes valami olyan pluszt hozzátenni, ami meggyőzi a vásárlókat arról, hogy nekik az adott termékre van szükségük, és az adott webáruházban szeretnék megvásárolni.
Egy hasznos tipp
Hasznos megoldás lehet még, ha valaki nem szeret sokat írni és fogalmazni, a saját termékbemutató videó, ami tovább növeli a felhasználók bizalmát és sokan inkább megnéznek egy pár perces videót, mint hogy végigolvassanak egy unalmas és száraz leírást.