A linkek szerepe a brandépítésben
Minden vállalkozó azt szeretné, ha a neve, tevékenysége beleivódna az emberek fejébe, és egyet jelentene a minőséggel, a megbízhatósággal és a színvonalas ügyfélkiszolgálással. A brand, azaz márka kiépítése azonban nem egy-két napos feladat, sok esetben ugyanis hosszú évek munkáját kell beletenni.
A linkek meghozzák a hírnevet
A PR linkek szerepe a brandépítésben is megnyilvánul. Azoknak a vállalkozóknak, akik nagy ismertségre szeretnének szert tenni, arra kell törekedniük, hogy az interneten a lehető legtöbb helyen megjelentessék a termékeiket, szolgáltatásaikat hirdető PR cikkeket. Ezeket olvasva az emberek jobban megismerhetik, hogy azok milyen előnyöket szolgáltatnak számukra.
A linkek cselekvésre ösztönöznek
Az írások rendszerint meghozzák bennük a kedvet ahhoz, hogy a weblap aloldalait is megnézzék, elolvassák a termékoldalakon szereplő információkat, adott esetben pedig eljutnak a kapcsolatfelvételig vagy a vásárlásig.
Amennyiben a kínált termék vagy szolgáltatás tényleg olyan jó, mint ahogy fel van tűntetve a PR cikkekben, akkor a céget garantáltan szájra veszik az emberek, természetesen csakis a jó értelemben. A pozitívumok szájról szájra terjednek, amik, ha a jól pozícionált hirdetések, reklámok is támogatnak, akkor jelentős hírnévnövekedést eredményeznek, és nem utolsó sorban a vállalkozás bevételeinek növekedését is elősegítik. Ez általában egy hosszabb folyamat eredménye, ahol sok kisebb mérföldkövet kell elérni a végső sikerhez, a jól azonosítható, pozitív életérzést keltő brand létrehozásához.
A linkek szerepe közvetlenül általában a Google keresési listájában történő előrébb jutásban és a látogatottság növekedésben nyilvánul meg, de ha a teljes folyamatot vesszük górcső alá, akkor láthatjuk, hogy ezek a lépések a brandépítés fontos elemei is egyben.