A figyelemösszpontosítás fejlesztése az óvodásoknál
Sok óvodáskorú kisgyermek szülei érzik úgy, hogy gyermekük figyelme szétszórt, nem tud összpontosítani, nem érdekli a mese vége, nem teljesíti, amit anyukája kér tőle, félbehagyja, amit elkezdett, és hasonló aggodalmaik vannak.
Egy 3-4 évestől legfeljebb 5-10 percnyi odafigyelést lehet elvárni, ebben az életkorban ennyi a reális, a kicsik idegrendszere még csak ennyire képes. Az óvodás évek fontos fejlesztési feladata, hogy ez az idő fokozatosan megnövekedjen, hogy mire iskolába kerül a lurkó, addigra legalább 25-30 percig tartó összpontosításra képes legyen. Mert az eredményes tanulás szempontjából ez nagyon fontos lesz.
Játékos agytorna
A figyelem fejlesztésének egyik legfőbb eszköze a játék. Az egyéni és a közös játék, mégpedig nyugodt, szeretetteljes környezetben, egy felnőtt - szülő, nagyszülő, óvónéni - türelmes szemmel kísérésével. A fejlesztő játékok, mint például a formába berakósok, az építőkockák, a képek, ábrák kirakása egy táblára mind-mind koncentrációt igényelnek. Ugyancsak igénybeveszi az ovisok figyelmét a mondókázás, éneklés, a zenére táncolás, minden, amikor valamit meg kell jegyezniük és emlékezetből visszamondaniuk. Az a lényeg, hogy érdekes legyen a dolog a gyerekek számára, akkor könnyebben leköthető és fejleszthető a figyelmük.
Ne legyen teljesítménykényszer
Az óvodáskorú gyermekeknek fontos a biztonságos környezet, hogy általuk szeretett személyek környezetében játszhassanak, ilyenkor elmélyült, belefeledkező a játékuk, ilyenkor a legerősebb a koncentráció. Ne legyen semmilyen teljesítménykényszer terhelve a gyermekre, maradjon meg számára a világ felfedezésének öröme a saját képességei által megengedett tempóban.